Nr 109
W dobie dość powszechnego i niebezpiecznego kwestionowania normy dotyczącej własności, wydaje się koniecznym prowadzenie badań teologicznomoralnych na ten temat. Bardzo liczne mogą być wykroczenia przeciw własności, a wykraczający nie zawsze mają świadomość, że wszystkie one łamią generalnie zasadę sprawiedliwości.
Podobnie jak zakaz zabijania, zawarty w poprzednim przykazaniu, również zakaz kradzieży zdaje się mieć charakter powszechny i niepodważalny, albowiem stanowi warunek istnienia społeczeństwa jako takiego.
Pierwszy w roku 1999 zeszyt „Communio” skłania do refleksji nad siódmym przykazaniem.
SPIS TREŚCI
- „Kradzież pozorna” w kontekście wielkich niesprawiedliwości społecznych [Paweł Góralczyk SAC]
- „Siódme: nie kradnij” w handlu międzynarodowym [Simona Beretta]
- „Siódme: nie kradnij” w handlu międzynarodowym [Mario A. Maggioni]
- „Siódme: nie kradnij” w handlu międzynarodowym [Lanfranco Senn]
- Dobroczyńcy i złodzieje [Lucjan Balter SAC]
- Kradzież indywidualna i społeczna [Bp Fernando Charrier]
- Kradzież rzeczywista a kradzież pozorna [Ks. Stanisław Skobel]
- O chleb dla każdego [Jean Gabriel]
- Okradanie dzieci [PierLuigi Fiorini]
- Potępienie kradzieży a miłość do złodzieja [Vincent Carraud]
- Problem posiadania majątku w wypowiedziach Jezusa i tradycji nowotestamentalnej [Heinz Giesen CSSR]
- Problem praw autorskich w kotekście niesprawiedliwego podziału dóbr w skali globalnej [Zbigniew Sareło SAC]